Info@basit.dk
Tlf: 29868355
Hvis du vil kontaktes, så indtast information og vi kontakter dig hurtigst muligt
Tilmeld vores nyhedsbrev
* indicates required
HSR Tømrer og Partner fandt sit nye IT-værktøj i Byggeriets IT-leverandørcenter
HSR Tømrer og Partner A/S er professionel og veldrevet tømrervirksomhed i Rødovre med fokus på forsikringssager, større entrepriser samt service- og spjældopgaver.
IT-værktøjer skal følge udviklingen

HSR Tømrer og Partner A/S har i længere tid brugt IT-værktøjer til at understøtte arbejdsprocesserne i virksomheden. Som i mange andre virksomheder betyder udviklingen, at deres nuværende IT-værktøjer ikke længere står mål med de behov og krav både administrationen og produktionen dagligt stiller. Derfor tog de kontakt til BASIT for at få lavet en struktureret afklaring af behov og krav til det kommende IT-værktøj.

Forinden havde HSR Tømrer og Partner A/S selv forsøgt at udvælge og implementere et IT-værktøj, men projektet kørte af forskellige årsager af sporet.

BASIT arbejder ud fra en struktureret proces netop for at undgå at IT-projekter bliver for uoverskuelige og uoverkommelige. Først fik HSR Tømrer og Partner A/S med BASIT lavet en samlet IT-handlingsplan for hele virksomheden, så alle involverede i projektet ved hvor projektet skal ende. Dernæst blev de konkrete behov og krav til den nye produktionsstyringsløsning klart defineret i en IT-kravbeskrivelse.
Store krav til den nye IT-leverandør

HSR Tømrer og Partner A/S stiller store krav til IT-leverandørerne, da virksomheden måler på deres medarbejders produktivitet i nogle nærmere definerede KPI’er (Key Performance Indicators), et var derfor altafgørende at den nye IT-leverandør skulle kunne levere dette. Et andet krav var at HSR Tømrer og Partner A/S ønskede at følge sagernes økonomiske udvikling, fra aftalen blev indgået til sagen var slutfaktureret. Således er virksomheden hele tiden på forkant med sagen, og det minimerer muligheden for ubehagelige overraskelser, som underskud. Og et af deres ufravigelige krav var at alt den funktionalitet, de søgte skulle findes i én løsning. Det var et stort ønske at virksomhedens projektledere ikke skulle arbejde i flere forskellige løsninger.
”Vi kontaktede BASIT fordi vi tidligere havde forsøgt at finde og implementere en løsning, uden held. BASIT hjalp os med at afklare præcist hvad vi havde behov for"
Administrerende direktør Henrik Skriver Rasmussen

Løsningen blev fundet i Byggeriets IT-leverandørcenter

BASIT fandt via Byggeriets IT-leverandørcenter 4 IT-leverandører, der matchede virksomhedens behov og krav, og bookede møder med dem. Efter møderne, hvor IT-leverandørerne demonstrerede deres løsninger på baggrund af de behov og krav defineret i IT-kravbeskrivelsen, fremsendte IT-leverandørerne tilbud, som blev sammenlignet af BASIT i en IT-anbefaling.